Τα Χανιά και γενικότερα η Κρήτη χρειάζονται νέες επενδύσεις

Τα Χανιά και γενικότερα η Κρήτη χρειάζονται νέες επενδύσεις σε καλές ξενοδοχειακές μονάδες και σε υποδομές (Golf, ποδηλατοδρόμοι), που θα βοηθήσουν στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, τονίζει σε συνέντευξή του στο Tornos News ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ν. Χανίων Μανώλης Γιαννούλης.

O κ.Γιαννούλης εκφράζει την αισιοδοξία του για μια επιτυχημένο σεζόν εφέτος στα Χανιά, επισημαίνει τις προσπάθειες για το άνοιγμα νέων αγορών, που απέφεραν ήδη καρπούς με την αύξηση των αφίξεων από Μ.Βρετανία, Ιταλία και Πολωνία, ενώ θεωρεί ότι βασικός πλέον παράγοντας ανάπτυξης μιας περιοχής είναι η γαστρονομία και ιδιαίτερα στην Κρήτη, στην πατρίδα της μεσογειακής δίαιτας.

Διαβάστε τη συνέντευξη…

  • Ποιες είναι οι εκτιμήσεις σας για την εφετινή σεζόν στην περιοχή των Χανίων;

-Πιστεύω θα είναι μια επιτυχημένη χρονιά. Είμαι συγκρατημένα αισιόδοξος δεδομένου ότι η εκπτωτική περίοδος (early booking), μόλις τελείωσε. Φυσικά οι προκρατήσεις είναι πολύ υψηλές εν συγκρίσει με πέρσι αλλά έχουμε ακόμα πολύ δρόμο να διανύσουμε. Θεωρώ, πάντως, ότι διαθέτουμε στοιχεία για μια επιτυχημένη σεζόν, η οποία ελπίζω να είναι επιτυχημένη και σε αφίξεις και σε έσοδα.

  • Τα τελευταία χρόνια διαπιστώνεται μια υποχώρηση του ποσοστού των Σκανδιναβών τουριστών στα Χανιά με παράλληλη αύξηση του ποσοστού των άλλων εθνικοτήτων. Ήταν αυτό μια στρατηγική επιλογή των Χανίων, ώστε να μην εξαρτάται από μια αγορά και πώς επιτεύχθηκε ο στόχος;

-Η υποχώρηση του ποσοστού των Σκανδιναβών, οφείλεται στο ότι έχουμε καταφέρει να διπλασιάσουμε τις αφίξεις στο αεροδρόμιά μας (Χανίων). Σε απόλυτα νούμερα οι Σκανδιναβοί φθάνουν σχεδόν τους 550.000. Η προσπάθειά μας, μέσω της προώθησης που κάναμε τα τελευταία 6 χρόνια, ήταν να προσεγγίσουμε νέες αγορές. Παραδείγματος χάριν πέρσι είχαμε  120.000 Άγγλους, 50.000 Ιταλούς, Πολωνούς σχεδόν 70.000, νούμερα που δεν υπήρχαν πριν.

Ως αποτέλεσμα, λοιπόν, αυτής της αύξησης νέων αγορών, το ποσοστό των Σκανδιναβών, μειώθηκε χωρίς όμως να χάσουν την πρωτοκαθεδρία τους.

Είναι πολύ σημαντική για όλους μας στα Χανιά η Σκανδιναβική αγορά αλλά υπάρχει τεράστιο περιθώριο για την ανάπτυξη πολλών άλλων αγορών αλλά και της ίδιας  της σκανδιναβικής αγοράς αφού έχουμε τα προσόντα να είμαστε ο μεγαλύτερος προορισμός τους.

  • Ποιες νέες αγορές έχετε προγραμματίσει να προσεγγίσετε;

-Ο προγραμματισμός μας είναι η συνεχής ισχυροποίηση των υφιστάμενων αγορών οι οποίες έχουν ακόμα μεγάλα περιθώρια ανόδου. Όπως προανέφερα, έχουμε νέες αγορές τα τελευταία 5-6 χρόνια, ενώ παράλληλα στοχεύουμε στην ανάπτυξη της Γαλλικής και Αγγλικής Αγοράς αλλά και της Ρωσικής, μια προσπάθεια που ξεκινήσαμε το 2013 με βασικά πλεονεκτήματα όχι μόνο τα φυσικά μας και πολιτιστικά αξιοθέατα αλλά και μνημεία της ορθοδοξίας (μοναστήρια, βυζαντινές εκκλησίες). Η προσπάθεια ανεκόπη λόγω των γνωστών προβλημάτων που υπήρξαν (υποτίμηση ρουβλίου), αλλά ευελπιστώ ότι μπορούμε να γίνουμε σημαντικός προορισμός Ρώσων τουριστών.

  • Η περιοχή των Χανίων βρίσκεται στο στόχαστρο του επενδυτικού ενδιαφέροντος Ελλήνων και ξένων. Κατά τη γνώμη σας, τι είδους επενδύσεις θα ανέβαζαν το ποιοτικό επίπεδο στον τουρισμό της περιοχής;

-Χρειάζονται επενδύσεις, δεδομένου ότι η Κρήτη και τα Χανιά προσφέρουν εξαιρετικό φυσικό πλούτο, πολιτιστικό απόθεμα, μνημεία και καλές υποδομές.

Οι επενδύσεις πρέπει να είναι σε καλές ξενοδοχειακές μονάδες και σε υποδομές (Golf, ποδηλατοδρόμοι), ώστε να πετύχουμε σταδιακά μια επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Χρειάζονται ξενοδοχεία να καλυφθεί η ζήτηση, ιδιαίτερα τους μήνες αιχμής και φυσικά να προσελκύσουμε νέες αγορές.

Μέσω της ανάπτυξης νέων αγορών, ισχυροποίηση της ζήτησης και ανάπτυξη υποδομών, όπως προανέφερα, θα καταφέρουμε να επιμηκύνουμε την τουριστική περίοδο και να κάνουμε τις επιχειρήσεις βιώσιμες.

  • Πώς ο τουρισμός στηρίζει τον πρωτογενή τομέα στα Χανιά;

-Καταρχήν πρέπει να πω, πως είναι κοινή πεποίθηση των περισσότερων εμπλεκόμενων στον τουρισμό, ότι οφείλουμε να έχουμε μια αλληλοστήριξη με τον πρωτογενή τομέα, και το αποδεικνύουμε έμπρακτα.

Σε όλα τα ξενοδοχεία και καταλύματα οι επισκέπτες μας μπορούν να απολαύσουν τοπικά προϊόντα και να γευθούν την περίφημη κρητική διατροφή.

Νομίζω ότι οι καλύτεροι πρεσβευτές των τοπικών προϊόντων είναι τα ξενοδοχεία και όλα τα καταλύματα όλων των τύπων αφού όλοι θεωρούμε ότι ένας βασικός πλέον παράγοντας ανάπτυξης μιας περιοχής είναι η γαστρονομία και ιδιαίτερα εδώ στην πατρίδα της μεσογειακής δίαιτας.

Πέραν φυσικά της πεποίθησης που έχουμε, πολλά ξενοδοχεία έχουν πιστοποιηθεί είτε με το ελληνικό πρωινό του ΞΕΕ είτε με το we do local μια προσπάθεια που ξεκίνησε από την Κρήτη  για την διασύνδεση πρωτογενή και τριτογενή τομέα.

ΠΗΓΗ: tornosnews.gr