Λύσανδρος Τσιλίδης: Να στηρίξουν οι τράπεζες τη δημιουργία ηλεκτρονικών τουριστικών γραφείων

Aνοικτή πρόσκληση προς το τραπεζικό σύστημα της χώρας να στηρίξει τη δημιουργία ηλεκτρονικών τουριστικών γραφείων απευθύνει ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ελληνικών Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδίων & Τουρισμού (FedHATTA) κ.Λύσανδρος Τσιλίδης στη συνέντευξή του στο Tornos News.

Η νέα οδηγία, όπως επισημαίνει, αλλάζει τα δεδομένα για τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες οι οποίες θεωρούνται υπεύθυνες, όπως και τα παραδοσιακά τουριστικά γραφεία, για οτιδήποτε συμβεί στο ταξίδι. Γι αυτό χρειάζεται στήριξη από το τραπεζικό σύστημα για να αναπτυχθούν και στην Ελλάδα ηλεκτρονικά τουριστικά γραφεία. «Πρέπει να αντιληφθούν όλοι ότι τα ταξίδια δεν είναι κτιριακή επένδυση αλλά καθαρά εμπορική δραστηριότητα και, ως εκ τούτου, απαιτεί σοβαρά κεφάλαια για να μπορούν να γίνονται προαγορές, να κλείνονται μεγάλα συμβόλαια. Είναι αμιγώς μέγεθος οικονομικής διάστασης», τονίζει ο κ.Τσιλίδης.

Ο πρόεδρος της FedHATTA στη συνέντευξή του υπογραμμίζει επίσης:

** Τη δυναμική του προγράμματος ΔΩΔΕΚΑ για την προώθηση του θεματικού τουρισμού στη χώρα μας

** Τις δράσεις που ετοιμάζει η FedHATTA για την προβολή της Ελλάδας σε ξένες αγορές

Ο κ.Τσιλίδης καταθέτει επίσης την εκτίμησή του για την εξέλιξη της εφετινής σεζόν, τονίζοντας ότι οι προκρατήσεις δείχνουν μεγάλη αύξηση των αφίξεων, εκφράζει την απορία του γιατί δεν δημιουργείται το Τουριστικό Επιμελητήριο, ενώ θεωρεί ότι ο ελληνικός τουρισμός δεν θα χάσει τη δυναμική του με το άνοιγμα γειτονικών προορισμών, εκτός και «αν γίνουν επιχειρηματικά λάθη από τους ανθρώπους του τουρισμού της, και το κάστρο «καταρρεύσει από μέσα».

Διαβάστε τη συνέντευξη….

1. Η FedHATTA έχει αναλάβει πρωτοβουλίες για την προώθηση τουριστικών περιοχών και θεματικών προϊόντων μέσω του προγράμματος «ΔΩΔΕΚΑ». Πώς αποτιμάτε τα μέχρι τώρα αποτελέσματα αυτής της πρωτοβουλίας;

-Είναι δεδομένο ότι η πρωτοβουλία ΔΩΔΕΚΑ έχει περάσει το σωστό μήνυμα τόσο στη χώρα μας όσο και στο εξωτερικό. Βασίζεται στους 12 θεματικούς τομείς του ελληνικού τουρισμού, δίνει μεγάλη έμφαση στην ενίσχυση του θεματικού τουρισμού και παράλληλα στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου σε καθιερωμένους αλλά και «ψαγμένους» προορισμούς της χώρας.

Άλλωστε, είναι χαρακτηριστικό ότι ο κόσμος του ελληνικού τουρισμού εκφράζεται υπέρ της δυναμικής του ΔΩΔΕΚΑ, ενώ χαιρόμαστε ιδιαίτερα όταν βλέπουμε την πρωτοβουλία μας να μεταφράζεται και από άλλους τομείς και κλάδους της ελληνικής οικονομίας με τη φράση «365 ημέρες τουρισμός».

Μέσω της πλατφόρμας του ΔΩΔΕΚΑ, η οποία ανανεώνεται συνεχώς με καινούρια πληροφόρηση, έχουμε αναπτύξει συνεργασία με πολλές Περιφέρειες της χώρας οι οποίες μας δίνουν την ικανοποίηση του επιτυχούς εγχειρήματος.

Στο πλαίσιο ΔΩΔΕΚΑ έχουμε αναπτύξει συνεργασίες, εκτός από φορείς, και με ειδικούς συνεργάτες όπως το Travel Gems, το Safe Water Sports και το Greek Gastronomy Guide.

Απώτερος σκοπός μας είναι η εύκολη πρόσβαση σε αυτό που ονομάζουμε «Ελλάδα» και ιδιαίτερα στα γραφεία ταξιδίων και τους τουρ οπερέιτορ του εξωτερικού αλλά και των γραφείων που δραστηριοποιούνται στον εσωτερικό τουρισμό, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιούν το ΔΩΔΕΚΑ ως εργαλείο δουλειάς αφού η βάση του συνεχώς εμπλουτίζεται.

Workshop στο εξωτερικό

2. Ποιες άλλες δράσεις προγραμματίζετε ως FedHATTA: Σκέπτεστε εκδηλώσεις στο εξωτερικό σε συνεργασία με ομόλογους φορείς;

-Διατηρούμε συνεργασία με όλους τους συνδέσμους τουριστικών γραφείων από 27 χώρες της Ευρώπης μέσω της ECTAA.

Προχωρήσαμε στη δημιουργία του φορέα τουριστικής προώθησης στη ανατολική Μεσόγειο, ΕΜΤΤΑAS, από κοινού με ξένους φορείς τουριστικών γραφείων, παίρνοντας την πρωτοβουλία για την υπογραφή τριεθνούς συμφωνίας μεταξύ Ελλάδας, Ισραήλ και Κύπρου. Στόχος της συμφωνίας είναι οι ομοεθνείς των κρατών αυτών, στα ταξίδια που κάνουν στις χώρες τους, να διευκολύνονται να ταξιδέψουν και στην Αθήνα πριν επιστρέψουν στις πατρίδες τους.

Τέτοιες διακρατικές συμφωνίες θα διευρυνθούν με την Αίγυπτο, το Λίβανο, την Ιορδανία και την Τουρκία, με ξεχωριστή τη συμβολή της Aegean.

Επιπλέον, στόχος μέσα και από το ΔΩΔΕΚΑ είναι η ανάπτυξη συνεργειών για την προσέλκυση τουριστών, ή και ομοεθνών, από τα ΗΑΕ, τη ΝΑ Ασία, την Κίνα, την Ιαπωνία, την Ωκεανία, τον Καναδά.

Επίσης, στην εργαλειοθήκη μας εντάξαμε πρόσφατα το agents abroad, στο πλαίσιο του οποίου θα οργανώνουμε workshop σε συγκεκριμένες αγορές-στόχους με συστηματική παρουσία της Ελλάδας σε αυτά, «διδάσκοντας» στα ξένα τουριστικά γραφεία τις γεωγραφικές ιδιαιτερότητες της χώρας και των προορισμών της και δίνοντας πληροφορίες σχετικά με την προσβασιμότητα στα λιμάνια και τις μεταφορές.

Δεχόμαστε, για παράδειγμα, ερωτήματα από τουριστικά γραφεία αναπτυσσόμενων αγορών για το αν μπορεί κανείς να μεταφερθεί με τρένο στη Σαντορίνη!

Εμείς είμαστε υποχρεωμένοι να δείξουμε πού είναι ο προορισμός και πώς μπορεί ένα τουριστικό γραφείο να συνδυάσει γειτονικές περιοχές ώστε το ταξίδι του επισκέπτη να διεξαχθεί ομαλά και να είναι πλήρες.

3. Τι γίνεται με το Τουριστικό Επιμελητήριο, που είχατε συμφωνήσει με το ΞΕΕ

-Μείναμε στις φωτογραφίες και στις ανακοινώσεις. Αδυνατούμε να αντιληφθούμε γιατί η έννοια του επιμελητήριου τουρισμού δεν υλοποιείται.

Στήριξη από τις τράπεζες για ηλεκτρονικά τουριστικά γραφεία

4. Πώς μπορούν τα ελληνικά ταξιδιωτικά και τουριστικά γραφεία να ανταγωνισθούν τους on line πράκτορες; Η νέα οδηγία για τα οργανωμένα πακέτα διακοπών μπορεί να θέσει ίσους όρους ανταγωνισμού;

Η νέα οδηγία αλλάζει τα δεδομένα για τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες οι οποίες θεωρούνται υπεύθυνες, όπως και τα παραδοσιακά τουριστικά γραφεία, για οτιδήποτε συμβεί στο ταξίδι.

Απευθύνουμε ανοικτή πρόσκληση προς το τραπεζικό σύστημα της χώρας να στηρίξει τη δημιουργία ηλεκτρονικών τουριστικών γραφείων. Άλλωστε και στο εξωτερικό, καμία τέτοια προσπάθεια δεν κινείται από ιδιωτική και μόνο συμμετοχή, αλλά απαιτείται αυτό το χρηματοοικονομικό εργαλείο το οποίο θα μπορέσει να αναπτύξει μια τέτοια δυναμική παρουσία.

Όλοι θυμόμαστε παλαιότερα τους Έλληνες σπεσιαλίστες που δραστηριοποιούνταν στην Ευρώπη και είχαν ξεκινήσει την προώθηση του ελληνικού τουρισμού, όμως κατέρρευσαν γιατί δεν είχαν πολιτειακή υποστήριξη, ούτε και στρατηγική επενδύσεων από τις τράπεζες.

Πρέπει να αντιληφθούν όλοι ότι τα ταξίδια δεν είναι κτιριακή επένδυση αλλά καθαρά εμπορική δραστηριότητα και, ως εκ τούτου, απαιτεί σοβαρά κεφάλαια για να μπορούν να γίνονται προαγορές, να κλείνονται μεγάλα συμβόλαια. Είναι αμιγώς μέγεθος οικονομικής διάστασης.

Μεγάλη αύξηση αφίξεων φέτος

5. Ποια είναι η εκτίμησή σας για την εξέλιξη της εφετινής τουριστικής σεζόν;

Η φετινή σεζόν αναμένεται να έχει μεγάλη αύξηση. Ενδεικτικά, οι προκρατήσεις που είχαμε το 2016 και αφορούσαν διακοπές την εφετινή χρονιά, παρουσίασαν αύξηση 60-70%.

Η σεζόν έχει ξεκινήσει, διαφαίνεται αύξηση και σίγουρα η χρονιά θα ολοκληρωθεί με πλεονασματικό αποτέλεσμα.

Ωστόσο τα τουριστικά γραφεία δεν σταματούν να κάνουν πωλήσεις. Πάντα υπάρχουν πελάτες της τελευταίας στιγμής.

Συνεχώς, άλλωστε, προσπαθούμε να κάνουμε το όνειρό μας πραγματικότητα, δηλαδή να διευρυνθεί η περίοδος σε 12 μήνες και να προσελκύουμε νέες κατηγορίες τουριστών.

Σημειώνουμε μεγάλη αύξηση από το Ισραήλ, ιδίως τους χειμερινούς μήνες, τάση για περιπατητικό τουρισμό από τη Γερμανία και την Αυστρία ενώ προσπαθούμε να επαναφέρουμε στο χάρτη και την αγορά την Ιαπωνίας. Για την αγορά αυτή μεθοδεύουμε ήδη πρωτοβουλίες οι οποίες θα γίνουν γνωστές το επόμενο διάστημα.

6. Θεωρείτε ότι αν ομαλοποιηθεί η κατάσταση σε γειτονικούς τουριστικούς προορισμούς μπορεί να έχουμε μια απότομη προσγείωση στα μεγέθη του ελληνικού τουρισμού;

Όχι. Ο λόγος είναι ότι όταν μια αγορά καθιερώνεται, δεν χάνει ποτέ τη δυναμική της. Εκτός αν γίνουν επιχειρηματικά λάθη από τους ανθρώπους του τουρισμού της, και το κάστρο «καταρρεύσει από μέσα».

ΠΗΓΗ: tornosnews.gr